Overvejelserne omkring det med at bo alene

Opvasken tager desværre ikke sig selv… Here I come monster!

Wow, skal vasketøj virkelig sorteres i så mange bunker?

Sh*t! Hvordan får jeg forsikringer, DR licens, mad, internet og diverse regninger til at passe sammen med SU’en?!

Hm… Skal jeg spise rugbrød igen i dag? Eller gider jeg rent faktisk at tage opvasken bagefter?

Øv, det regner. Så må tøjet tørre indendørs!

Fedt! Jeg bor alene så jeg kan da bare holde festen her!

Øh gutter hjælper I ikke med at rydde op bagefter??

Nåh ikke… Så ved jeg da hvad min søndag går med… På tømmermænd…

Hvordan kunne min mor konstant få nye ideer til aftensmaden? Jeg syns jeg spiser det samme hele tiden!


Ej spøg til side, at bo alene kan både være fedt og noget som får hjernen til at kortslutte. Man står med en hel masse nye bekymringer, har jeg nu de rigtige forsikringer? Har jeg betalt regningerne for denne måned? Øh, hvad har jeg lige i køleskabet?

Men det er også fedt at vide “nu står jeg virkelig på egne ben!”, du bestemmer selv hvad du vil spise, gider at lave, og der er ingen som skal fortælle mig at jeg ikke må bruge min weekend på Gossip Girl maraton.

Men det bliver også ensomt kun at gå i sit eget selskab, så jeg anbefaler klart at du spiser sammen med nogle venner et par gange om ugen. Desuden gør det også at du sparer lidt på madbudgettet og får lidt variation hvis du ligesom mig, stinker til at få ideer til hvad du vil lave af mad!

Husk også at besøge dine forældre, selvom du bor alene så er de stadig en enorm støtte hvis du fx nu ikke lige kan huske hvilket program på vaskemaskinen er til uld osv.

Bare husk at kom ud selvom du bor alene, og hvis du føler det hele stiger dig til hovedet, så bed om hjælp.

Jeg står i hvert fald selv nu og glæder mig til at komme ud og bo for mig selv igen, eller måske i et bofællesskab denne gang. Det har modnet mig at bo alene, og jeg er stolt over jeg kunne se at nu steg min husleje og så sprang mit budget, så derfor må jeg flytte ud af lejligheden.

Hvad med jer? Har I boet alene eller overvejer I snart at tage springet? Jeg vil meget gerne høre jeres tips eller oplevelser med det!

bedroom stock picture

Skriv et svar

