Blogging tips #1

Hey folkens! Uh ha, jeg føler mig næsten stresset lige pt, er som tidligere nævnt kommet ind på min drømmeuddannelse beklædningshåndværker i Århus. Og det er jo lækkert! Men derfor står jeg nu og leder med lys og lygte efter en praktikplads og et sted at bo… Så jeg beklager at I ikke får indlægget om ebay-goodies endnu, jeg mangler stadig at fikse links.

Men I skal ikke snydes selvom jeg har hovedet lidt i skyerne!

Selvom jeg startede med at blogge for ikke så længe siden, har jeg allerede fundet nogle dejlig sider med tips som jeg tænkte jeg ville dele med jer! Den første er at tilmelde sig 7 day blog bootcamp, du modtager en daglig mail med nogle tips eller noget som er en rigtig god ide at rette op på på bloggen.

Det var bootcampen som sende mig ind på en side hvor jeg kan finde masser af stockphotos som er tilladt at bruge. Der er også forklaring på copyright osv. Billedet jeg har på denne blogpost er herfra.

Det andet er siden canva. Siden er brugervenlig og nem at bruge til at lave collager o.lign til dine blogindlæg. Desuden er siden også gratis så længe man holder sig fra det content som koster penge. Siden kræver en registrering, men dette er hurtigt klaret og så gemmer den det du har arbejdet med og de billeder du har lagt ind.

Canva er ikke godt hvis det kun er fotoredigering du vil lave, da de kun har mulighed for at croppe og lægge filtre på. Så hvis du tager dine egne outfitphotos eller lignende til din blog, så anbefaler jeg GIMP.

GIMP er en open software, der svarer lidt til adobe photoshop. Men da photoshop koster en del er det ikke alle som har råd til programmet. Lidt ligesom open office minder om microsoft office. Det tager lidt tid at sætte sig ind i GIMP, men der er tonsvis af gode guides på youtube til den der er interesseret! Selv bruger jeg GIMP 2, så jeg har ikke selv den nyeste version.

Jeg håber dette indlæg var noget I kunne bruge! Jeg vil meget gerne have links til jeres blogs hvis I har en, så jeg kan se om jeg får tips til andre gode ting og sager.

Skriv et svar

